Belum dapat Kerja?. Jom buat bisnes sendiri!

Bagaimana mood hari ni...?  Ok jer kannn

Hari ni saya cuba refresh balik benda2 yang nak kena belajar bisnes atau nak beri sumbangan secara online ni. Paling utama kita kena la ada skil sikit nak buat page yang boleh orang tengok kat internet kan.

Sambil refresh ilmu lama saya ada sediakan satu page untuk belajar buat simple website untuk adik2 buat bisnes produk atau perkhidmatan secara online. Kalau dah bekerja pon boleh juga jika kita buat minisite atau page untuk bantu orang ramai dalam apa juga skil yang kita ada.

Boleh tengok  kat sini untuk belajar buat website dengan PERCUMA!




Saya pon belajar dari page tu dulu. Tapi bila saya buka semalam ada banyak link yang sifu Mazelan Abas buat dulu broken. Jadi saya betulkan semula dan saya save dalam website saya dengan izin Sifu www.panduanbiz.com

Web panduan biz ni juga saya dah betulkan semula. Jika adik2 nak buat bisnes secara full time, saya cadangkan dengan mengikut panduan yang saya sudah sediakan kerna untuk cemerlang dalam bisnes sebenarnya base kita kena kuat. Ramai pakar kata untuk melakukan sesuatu projek dengan berjaya adalah dengan 2 tahun perancangan dan 1 tahun perlaksanaan.

Jadi sambil bekerja atau cari kerja jom kita mulakan langkah untuk berbisnes jika anda minat untuk berbisnes. Kalau tak minat buatlah apa benda lain yang bermanfaat. Kerana sudah pasti kehidupan yang baik itu adalan dengan memberi manfaat kepada orang lain kann.

Oklah dah petang..boleh lah buat benda lain..saya fikir nak tulis berkaitan "life mapping' untuk anak2 remaja kita supaya boleh hidup dengan lebih terancang dan hebat. Mungkin ambil masa dalam 2 bulan baru boleh siap keseluruhan projek 'life mapping' dengan adanya buku dan latihan. Doakan saya supaya berjaya. Saya akan share nanti peringkat demi peringkat. Ada sesiapa nak join team pilot projek ni...


 Esok saya akan share tips pengurusan sumber manusia dan kerjaya lagi..







Comments