Kerja Part Time, Buat Bisnes Sendiri, Jadi Majikan Sendiri atau Nak Buka Restoran

Kerja Part Time, Buat Bisnes Sendiri, Jadi Majikan Sendiri atau Nak Buka Restoran

Apa agaknya yang anda sedang fikirkan? Apakah pekerjaan atau bisnes yang memberi kepuasan dalam hidup anda. Mesti anda nak buat sesuatu yang menjadi minat anda kannn. Minat menjadikan seseorang hidup dalam dunia yang penuh kegembiraan setiap hari. Apa minat anda?

Minat seseorang individu berbeza dengan individu yang lain. Anda memikirkan nak buat bisnes sendiri. TETAPI bisnes orang yang yang berjaya itu bukanlah bisnes yang boleh membuatkan anda berjaya seperti mereka juga kann. Minat dan ekosistem sokongan anda berbeza dengan orang yang berjaya tersebut.

Oleh yang demikian ramai pakar usahawa di luar sana yang telah berjaya sering menyarankan supaya melakukan perkara yang menjadi minat anda untuk berjaya. TETAPI persoalannya bagaimana cara yang sistematik untuk mengenal minat sejati anda itu.

Saya telah menulis sebuah buku analisa minat dan kaitannya dengan bisnes dan panduan untuk memulakan bisnes, cara mengurus sumber manusia dan juga sebuah buku lagi khusus untuk mereka yang nak buat bisnes restoran. Boleh dapatkan di link kat bawah ni ok.

1)  Kerja Sambilan dan Cipta Bisnes Sendiri. KLIK SINI 

     Panduan dalam Bahasa Malayia Klik Sini







2.  Anda memilih menjadi Majikan.  HR Template lengkap KLIK SINI







3.  Buka Restoran Sendiri. Dapatkan Panduan KLIK SINI

Kemahiran dan pengalaman saya selain dari menjadi konsultan dalam bidang Pengurusan Sumber Manusia, Bimbingan Usahawan-Usahawan, saya juga berpengalaman mengendalikan restoran dan berkecimpung dalam bidang penyediaan makanan dan minuman ini lebih dari 10 tahun ketika membantu suami berniaga dahulu.

Saya kongsikan panduan yang digarap dari pengalaman, kemahiran saya dan rakan-rakan usahawan dalam bidang F&B ini.











Semoga anda semua boleh memulakan sesuatu yang berharga dalam hidup anda sendiri. Memulakan sesuatu perkara yang anda minat dan dapat memberi manfaat kepada anak2, keluarga, saudara mara, jiran-jiran dan rakan2 silaturrahim anda semua.

Jika anda ada persoalan boleh saja berhubung dengan saya di rahsiahrd@gmail.com atau hubungi 018 9595 321


 

Comments